FEL PÅ HOLESHOT KNAPPEN

Danne.E

Aktiv medlem
30 dec 2008
66
0
6
Luleå
någon som vet vad de kan vara för fel på mina holeshot knapp den fungerar som bara halft . den drar på remen än fast man håller in den .
så man måste tjuv nypa in bromsen för att den inte ska sticka . den kryper som fram . SKOTERN ÄR EN REV 440 MED PRO 800 MOTOR- mvh //Danne
 

kajala

Välkänd medlem
30 dec 2008
132
0
6
luleå
Holeshot knappen är för att värma pipan. tävlar man inte har man ingen nytta av den... du har förmodligen för lågt inslagsvarv? du bör ligga på
5500 om du använder holeshot.
 

JS

Välkänd medlem
30 jan 2007
596
1
16
Haparanda/Kiruna
man måste ju kunna köra med lägre inslag den ska ju bryta tändningen o värma pipan .
Om du nu tävlar så kan man ju tycka att du borde ha lite mer kunskap om denna funktion.

Den ändrar tändningen så explosionen sker närmare pipan/ i pipan på så sätt får du upp värmen i den.

Så alltså reglerar du varvtalet med gasen !

Driver den framåt så släpper du av på gasen lite.
 

Danne.E

Aktiv medlem
30 dec 2008
66
0
6
Luleå
man ska kunna hålla gasen mot styret utan att den drar framåt så du vet .
nog vet ja att den värmer upp pipan .
 

alex.e

Välkänd medlem
25 okt 2008
252
0
16
Västerbotten
man ska kunna hålla gasen mot styret utan att den drar framåt så du vet .
håll runt 5000 - 5500. man skall inte hålla fullgas, många sabbade reedsen pga detta, den baksmäller o har sig. man skall dock kunna hålla full plugg eftersom motorn ska gå så "orent" så den inte ska orka varva till inslagsvarv. vad har du för inslagsvarv då?
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.291
86
48
Övik
Förmodligen pga variatorbestyckningen till 800'an du har satt in har mycket lägre tillslag än den till 440 motorn, för det är säkert 440 tändsystem?