Fatbar fästen på org höjare.

KimAlexander

Välkänd medlem
14 jan 2005
894
0
16
Gällivare
tjena.. tänkte slänga på ett fatbar styre på min summit 800x h.o -03. man måste ju då ha fatbarfästen eftersom orginalstyret har mindre diam, än fatbaret .men då är frågan , Passar fatbarfästen direkt på orginal höjaren som sitter på skotern ? : )
Tack på förhand för seriösa svar.

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
det borde det göra, men ta och mät och se om det kmr passa, annars snackar du bara med din åf så vet dom ju det direkt, vetefan vad summiten har för org höjare:p

KimAlexander

Välkänd medlem
14 jan 2005
894
0
16
Gällivare
Okej . men de är ju skidoos orginal ställbara 3 tums höjare. : ) det är ju som fräst X i den i främre å bakre kanterna ? :p svårt å föklara. haha

Dioxid

Aktiv medlem
16 sept 2007
94
0
6
Lyfter en annan tråd för att höra, Har en rev med x modellen, Har tänkt sätta dit ett fatbar, då ska väl ändå sånhära fatbar adapter som ni länkat hära passa på org höjjarn?

Tacksamm för svar

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Om det passar eller ej är klurigt ang dessa fatbar.
Har själv ett fatbar med fästen, men som inte passar på fly höjare (fly tror jag det var, kostar 1195kr iallafall) Eftersom det skiljer någon millimeter mellan bulthålen så att säga i styrhöjaren. Dessutom helt annan gänga, men sånt går alltid att fixa.

Edit: Är exakt likadana HOLESHOT fästen som på länken.

Dioxid

Aktiv medlem
16 sept 2007
94
0
6
Har en renegade 05a, med orginal höjjarn köpte ett styre och "holeshot" fästen men se på fan inte passade det

Dioxid

Aktiv medlem
16 sept 2007
94
0
6
Det blir ett sånt glapp där styret har suttigt förut asså där splinsen är på höjjaren, och adaperns "klackar" som ska passa in dära är fyrkantiga så de blir som ett glep emellan kanske ska vara så? Skruvarna passa väl men man måste verkligen vålda in dom det är just så pass.

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Det där felet med adapterna har inte jag tyvärr, mitt passade utmärkt.

Och just som du nämner måste du vålda in skruvarna = Fel gänga.