F7 vita stift?

silverdahl

Välkänd medlem
13 jun 2006
138
0
6
Brunflo
Jag tog min första provtur idag på min F7 -04 . Det var 5 grader plus och jag hade bara en liten plätt att köra på. dvs mest mellanvarv, Sen körde jag in och kollade tändstiften (nya). De hade precis börjat bilda sig en liten vit yta på lilltappen... Den går alltså för snålt eller? Det är efi och -06´ans programvara... Vad ska jag göra för att den inte ska skära??

tacksam för ett bra svar....
 

silverdahl

Välkänd medlem
13 jun 2006
138
0
6
Brunflo
Det kanske var så.. Det var många småintervaller med max 15min totalkörning...
tack! ...uuuuh ( :

Jag har precis rengjort APV-ventilerna och satt dem tillbaka rätt! (tack camata). Behöver man "kalibrera" servomotorn? Jag testade så det gick lätt att dra i vajrarna, så jag tvångskörde servon lite. Men sen snurra jag tillbaka den i det läget det var i .... ungefär...

vad tror ni??
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Ingen kalibrering behövs. Eller ingen manuell som du själv gör.
Pilla hur mycket du vill med APV-servon, den kör sitt race ändå.
Fick du till rätt längd på kablarna? 34.5mm.

Det där med tändstiften är inget du ska behöva vara orolig för.
Är maskinen original?
Om den är det så ska du inte behöva ha något att oroa dig för, såvida insugsgummina eller radialtätningarna på vevaxeln suger tjuvluft.

Om du verkligen oroar dig kan du ta en längre sväng på låga varv och sedan kolla stiften.
En längre sväng på mellangas, tväsläpp gasen, kolla stiften.
Sen en 100-150 m fullgasrepa, tvärsläpp gasen, kolla stiften.
Jag tror att de kommer att se bra ut...

Jag gissar på att MAG-cylindern kommer att se snålare ut än PTO-cylindern.