Försöka få upp boggien går ej vad är fel?

Waaller

Aktiv medlem
2 jan 2015
52
0
1
Ha nyss bytat matta ha nu fått in boggien men ja lyckades fan inte få in skruvarna till upphängningen. Får in de bulten bak men när ja ska ha in de där fram så felas det 1,5cm. Lyckas inte, vad ska ja göra?

Rsveden

Välkänd medlem
20 feb 2011
262
1
18
Västerås
Vet inte hur boggien din ser ut men om det jävlas brukar ett rätt monterat spännband kunna dra ihop boggien så att den går att montera. Antar att Boggien är "för stor" nu. Går det släppa på fjädringen underlättar det också. Sen tycker jag att det är lättare att fästa den framtill först! Lycka till.

Waaller

Aktiv medlem
2 jan 2015
52
0
1
Vet inte hur boggien din ser ut men om det jävlas brukar ett rätt monterat spännband kunna dra ihop boggien så att den går att montera. Antar att Boggien är "för stor" nu. Går det släppa på fjädringen underlättar det också. Sen tycker jag att det är lättare att fästa den framtill först! Lycka till.
Vart fäster ni spännbanden då? Ja boggie är för lång och anledningen att den just nu ör fäst bak är för att jag hade samma fel när ja testade fästa den fram så prövade ändra fästpunkten.
Arctic cat mountaincat 600

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
Fäst fram först sen spänner du ner bakre svingarmen med ett band över den tills den stämmer med hålet, är man två orkar man ofta trycka ihop den själv medan den andra drar i bultarna ☺