Förgasarkonvertering igen..

PerryMason

Aktiv medlem
15 dec 2004
70
0
6
Skellefteå
Har påbörjat min förgasarkonvertering, och fått bort insprutningen hela kabelstammen m.m..

Jag tänkte på nippeln man skall borra in till vevhuset för bränslepumpen, Jag hittade nämligen en givare som det gick en kabel till (kabeln försvann när jag slet kabelstammen ) som sitter på vevhuset på baksidan mot variatorn?! Vad är det för givare ?

Kan man bara gänga in en nippel med slanganslutning där och använda det som styrningen till pumpen ?



Samt en till fråga. Hur har ni andra som konverterat gjort med sepparata oljepumpen?

Och vilken gaswire har ni köpt för att det skall funka ?


Tacksam för ALLA svar!
 

Michael

Välkänd medlem
1 jan 2000
399
0
16
PerryMason skrev:
Har påbörjat min förgasarkonvertering, och fått bort insprutningen hela kabelstammen m.m..

Jag tänkte på nippeln man skall borra in till vevhuset för bränslepumpen, Jag hittade nämligen en givare som det gick en kabel till (kabeln försvann när jag slet kabelstammen ) som sitter på vevhuset på baksidan mot variatorn?! Vad är det för givare ?

Kan man bara gänga in en nippel med slanganslutning där och använda det som styrningen till pumpen ?



Samt en till fråga. Hur har ni andra som konverterat gjort med sepparata oljepumpen?

Och vilken gaswire har ni köpt för att det skall funka ?


Tacksam för ALLA svar!
Om du har ett öppet hål in till vevhuset där den där givaren satt så är det bara att göra en slangnippel för impulsslangen till bränslepumpen.

Den separata oljepumpen behåller du och gaswire köper du till en Indy 650 för visst var det en RXL du skulle konvertera.
 

Michael

Välkänd medlem
1 jan 2000
399
0
16
Det var en 500efi som jag konverterade också. Den där givaren du nämde har om jag inte minns fel inget öppen förbindelse med vevhuset, men det är ganska så enkelt att borra upp.
Kom bara ihåg att koppla en dammsugare eller dyl. så att du suger bort borrspånet så att det inte åker in i vevhuset.