Förgasarinställning XLT

sks

Medlem
28 jan 2005
28
0
1
Hej nån som kan hjälpa mig med förgasarinställning på min XLT.
Har haft isär dom och rengjort dom, monterat ihop och satt dom på plats
så nu återstår bara själva inställningen. Nån som har nått tipps hur man enklast går tillväga.

Mvh sks
 

sks

Medlem
28 jan 2005
28
0
1
Tackar Tackar, men...

Jag vill nog veta lite mer om hur man själv (i praktiken) på enklaste och bästa sätt synkar,
ställer in tomgång luftskruvar choke mm på en trecylinders motor.

Mvh SKS
 

TIMJ

Välkänd medlem
23 nov 2004
160
0
6
Norrbotten
Läste du hela artikeln,jag tycker att dom förklarar ganska bra hur man går till väga då man ska synka förgasarna + diverse inställningar.Men det kanske finns nån här som på ett enkelt sätt kan förklara hur man gör.
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
När jag synkade min XLT 93:a så tog jag bort luftburken, tog en 5mm borr och synkade
tomgången kollade först vilken trottel som var högst eftersom tomgångvarven var lite låg.
Jag skruvade in den skruv(en stor fet skalle har den) som man lyfter trotteln med tills jag fick in borren mitt för nålen sen sänkte jag trotteln tills den tog i borren sen gjorde jag likadant med resten.
När det var fixat så bad jag en polare att trycka in gasen tills jag fick in en 10mm borr på den som lyfte mest sen fixerade vi gasen i det läget sen fixade vi dom andra genom att skruva på
skjusterskruvarna på trottellocket så att borren passade precis sen var det klart och skillnaden var stor sen det var fixat med synkningen och hoppas att du förstod det hela för vakuumklockor kan du glömma det blir bara jambalaja av allting.;)
 

sks

Medlem
28 jan 2005
28
0
1
Ok

Låter bra, Tack! Ungefär som jag gjorde då, fasst jag var själv så jag tejpade upp gasen.
Ok det bästa av allt är att skotern verkar gå finfin nu.

Mvh SKS