förgasare xcr

larras

Välkänd medlem
8 feb 2009
156
0
6
Ersmark
Hej på alla kunniga håller på att byta motor i min xlt till en xcr 600 motor , funderar på vart båda slangarna som sitter på båda sidorna( 2st / förgasare) trottelhuset ska kopplas? :hmmmm:

mvh larra

xcr600

Medlem
20 dec 2006
44
0
1
Hej på alla kunniga håller på att byta motor i min xlt till en xcr 600 motor , funderar på vart båda slangarna som sitter på båda sidorna( 2st / förgasare) trottelhuset ska kopplas? :hmmmm:

mvh larra
Menar du dessa tvä som går upp till styret(märkt med rött)?

larras

Välkänd medlem
8 feb 2009
156
0
6
Ersmark
har inte kopplat in dom så just nu hänger dom bara löst , liknar mest alternativ 3. vad säjer ni alt 1,2,3 eller något annat???

alternativ 1?

alternativ 2?

alternativ 3?

larras

Välkänd medlem
8 feb 2009
156
0
6
Ersmark
Tack du kloke för det givande svaret. berätta då hur ska jag koppla? jag frågar ju för att jag inte vet.

Ehnebom

Välkänd medlem
23 dec 2007
1.148
2
16
Hudik
Du har alltså ingen anslutning på luftburken? Är ganska säker på att dom ska dit då det är så på min maskin

xcr600

Medlem
20 dec 2006
44
0
1
Du har alltså ingen anslutning på luftburken? Är ganska säker på att dom ska dit då det är så på min maskin
Finns inga anslutningar på luftburken, du har säkert en xcr 600sp,
Han frågar om xlt motorn

Ehnebom

Välkänd medlem
23 dec 2007
1.148
2
16
Hudik
Näe jag har ingen sån heller, men det känns som att dom där slangarna sitter där av en anledning.

Antar att det är för att jämna ut trycket i förgasaren för att trotteln inte ska sugas fast, och då bör dom nästan sitta ihop med luftburken nånstans för att förgasarna inte ska suga tjuvluft.

Sen vad motorn i fråga heter spelar nog en mindre roll i sammanhanget, förgarasarna är istort sett likadana

Ehnebom

Välkänd medlem
23 dec 2007
1.148
2
16
Hudik
Då vore det kanske lämpligt att kolla hur det ser ut på en xcr eller att skaffa en sån luftburk