Förgasar bestyckning Pro Xr 440?

volvo

Välkänd medlem
1 jan 2000
144
0
6
Lule
Finns det någon typ av tabell till den här maskinen?

Ska 1 vecka till tänndalen v.6 och undrar hur mkt man skall ändra.

Mvh/Peter

ProXeRn

Välkänd medlem
21 nov 2007
156
0
6
Västloning
Vad har du i huvudmunstycke nu och hur går den?
Bor du vid havet eller på vilken höjd?
Hur ser stiftena ut?

Har du löst problemet med smörjningen till mittenvevaxel lagrena ?

=)

fisken

Medlem
4 nov 2008
30
0
1
Umeå
kör på 310 i umeå/piteå. Var i fjällen över nyår. (tärna 1000möh) hade med mig lite extra typ 300,290 osv men skotern gick klockrent hela veckan på samma (310) både på leden samt längst upp på fjället. Inget båååhande men svarta stift :)

fredrick

Välkänd medlem
12 okt 2005
474
0
16
Avesta
Mm som han innan skrev, 310 är ganska lagom o duger bra åt mig iaf. Då kan han gå lite fett men inte så den ska böla. Mindre kan vara farligt om det blir kallt..

volvo

Välkänd medlem
1 jan 2000
144
0
6
Lule
ProXeRn: Jag har inte haft lös gasarna och kollat vad det sitter i. Skotern står i Lule för i S-viken är de knappt nån snö, så den körs i Lule (väldigt sällan).
Stiftena var gyllenbruna sist jag var ut, så den verkar ju funka bra i 0-10minus.
Det är en separat oljetank monterad med en primer så man kan ge veven lite olja genom den.

fisken: Okej, det låter ju klockrent. Ska kika vad de sitter i o så köper jag såna så man är säker utifall de blir några problem.

fredrick: De låter bra. Sitter det nå liknande i min nu så är de ju bra isf. Hellre lite för fett än för snålt=). Ska tänka på de. Kan bli rätt så kallt på kvällen i fjällen

Tack ska ni ha grabbar!

Mvh/Peter