Färgsättning kylare boondocker Rex2

Hestra

Välkänd medlem
14 apr 2017
157
27
28
Hej. Min främre "lilla kylare som sitter vid drivaxeln lever ettutsatt liv. Jag har kört bort den 3 gånger på 1000 mil. Och nu i våras monterade jag en ny kylare men hålen i chassit har blivit utnötta och går inte att få fast den riktigt 100 procentigt

Har ni några förslag? Bocka en 2mm plåt som följer chassit på insidan vid motorn? Ut med allt och svetsa lite gods kanske men är komplicerat

Vad händer om man kopplar ihop slangarna och struntar i främre kylaren? Antar att motorn kanske går varm hela tiden?

3 kylare på 1000 mil så börjar bli en dyr sport.
 

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.143
106
63
Finns det tillräckligt med gods i kylaren för att borra upp hålen och använda en större dim. nitar? Alternativt brickor på insidan om man vill göra det enkelt.

På försäsongen skulle du nog inte märka någon skillnad utan den främre men på våren kan det bli besvärligt. Bara mängden kylväska som försvinner utan den gör stor skillnad.
 

Hestra

Välkänd medlem
14 apr 2017
157
27
28
Finns det tillräckligt med gods i kylaren för att borra upp hålen och använda en större dim. nitar? Alternativt brickor på insidan om man vill göra det enkelt.

På försäsongen skulle du nog inte märka någon skillnad utan den främre men på våren kan det bli besvärligt. Bara mängden kylväska som försvinner utan den gör stor skillnad.
Nej tyvärr så är det väldigt sparsamt med gods vid bulthålen på kylaren..