Minisillen, det råder lite delade tankar från ditt håll och det känns även oseriöst för de som läser dina trådar eftersom du inte visar något bygge/motorbyte.
tex ditt första inlägg i den här tråden lyder: Tjena ja vill bara veta om någon har nån erfarenhet om denna boggie går den bra på led lätt att burka med. ?
Alltså frågar du om en bergsklättrarboggie går bra på led och är lätt att bryta ner.
Svaren du får är att: Det är en bra boggie för rätt ändamål. Dvs effektstarka maskiner och klättring, då vitsen med boggien är att hålla skidorna nere, sen är den också väldigt lätt ca 19kg och verkar hålla bra.
Från Asker, som alla på detta forum vet att han kan sina saker!
Även från Askers vän Bamsegrill som använt boggien i sin skoter får du svaret:Är ingen direkt ledpressare så svårt för mig att säga, överlag så var det en väldigt trevlig boggie men man märkte hur den är designad att klöttra och hålla skidorna i marken.
Nästa inlägg du gör är: ja tänkte det ska ju bygga mountain av den lilla jäveln
Vilket betyder att du vill göra din polaris så den är bra på led och det ska vara en mountainmaskin?
Om du kollar på youtube tex chris burandt, bret rasmussen för att nämna någon känd så ser du att deras maskiner är 800cc med turbo alltså rejält med pulver, en smalare framvagn, lättare i förhållande mot en ledmaskin som ska hålla för mer smällar osvosv
Inlägg nr 19 i tråden då du skriver följande: Jag vill inte köpa nån större den här passar mej perfekt. Blir ju betydligt högre bränsleförbrukning och tyngre ja tycker desutom om att bygga ja vill bara ha reda på fördelar och nackdelar med ez ryde boggien.
Alltså ska 340cc rovan sitta kvar i skotern och den motorn kommer alltid att vara för liten för att det ska bli en mountainmaskin som ska upp för något berg. Oavsett vilken boggie du köper/bygger, tråkigt men sant.
Så dit jag vill komma är att om du berättar för de kunniga här på forumet vad du är missnöjd med på din skoter så kan de hjälpa dig. Tex verkar du tycka att din boggie är dålig/för kort, medan du gillar motorn för den drar lite bensin.
Och att bygga en boggie är inte lätt, även om du är duktig. För då skulle inte bamsegrill köpt sin utan byggt den.
Kör hårt!
Jag vet att det inte är lätt men man kommer ju ingenstans om man inte provar