Extra kablar till handtagsvärmarna?

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Nu då jag kopplade in elen märkte jag att den förra ägaren har gjort någon form av extra klablar mellan kabelstammen på skotern och handtagsvärmarna.

Jag har ej exakt kollat hur det är kopplat än men det ser ut som att det är omgjort från parallellkopplat till seriekopplat??

Någon som vet om detta är någon fix på Yamaha? Ser inte ut som ett originalklablage utan något "hemmasnickrat"

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Nu gissar jag anledningen:
På Nytron jag har var det extremt dåliga handtagsvärmare. Antagligen var det samma anledning på din Phazer.
Jag valde den säkra vägen och köpte Yamaheater, som man kopplar i serie med handtagsvärmarna-om jag inte minns fel så tar man ström från bromsljuset isf via styrboxen med Yamaheatern, och får därmed ström till handtagsvärmarna hela tiden och inte bara när styrdatorn tycker att jag behöver det.
Antagligen har tidigare ägare till din skoter kopplat ström från "någonstans" för att få samma funktion som Yamaheatern, utan att behöva betala 1500:- för det eller vad den nu kostade...

Blev det ett helt obegripligt svar? =P

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Nja det verkar inte vara kopplat ihop med något annat...jag skall dubbelkolla hur det egentligen är kopplat detdär mellanstycket. Men jag gissar på att det är någon fix för att få bättre värmne i handtagen...dom funkade ju bra i vintras så man skall kanske inte röra något :)