Ett oumbärligt "verktyg"

Flyfisherman

Medlem
1 jan 2000
40
0
1
Boden Sverige
[Uppdaterat: Senast editerat den 13-Feb-04 kl 01:16 PM (CET)][Uppdaterat: Senast editerat den 13-Feb-04 kl 01:15 PM (CET)]Jag är väl själv en nybörjare när det gäller mek och trodde det var omöjligt att fixa vissa saker själv på skotern. Det fanns helt enkelt ingen annan utväg än lämna in den trodde jag. Mina vevaxellager skar och i samma veva hittade jag en CD på eBay som jag några dagar senare fick hem via brev från USA. Jag behövde inte läsa länge innan jag insåg att jag skulle kunna fixa i stort sett allt själv. CD skivan innehåller Shop Manual (den verkstäderna använder, nej de kan inte allt ur huvet), Extradelskatalog, Handhavande bok, Säkerhetsbok, Racing Handbok, Kits, Service meddelande, Specifications bok och Bestycknings scheman (slut på chansningarna).
Självklart krävs vissa specialverktyg som nog många saknar men via dessa böcker får man iaf reda på hur de ser ut och funkar. Nu har jag skotern ihop igen efter en total isärtagning och den funkar klockrent så här långt! Iallafall, VAR SMART - SKAFFA VERKSTADSHANDBOK!!! =D
exempelvis: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=26355&item=3660359244
Gäller alla modeller 97-03 utom -00. Detta är DVD med alla men finns även en cd för varje av de uppräknade åren. Priset var iaf för mig 130 sek. Bara racinghandboken kostar över 1500:- i sverige om man ens får tag på den.
 

T5

Medlem
1 jan 2000
42
0
1
Piteå Sverige
RE: Ett oumbärligt

[Uppdaterat: Senast editerat den 13-Feb-04 kl 03:56 PM (CET)]Gäller inte 2000 modellerna:
"Note that the 2000 manual is NOT included"
Men skillnaden till -99 och -01 kan inte vara stor.
Men ett mycket bra tipps i övrigt!