Ett klart projekt SW440 77:a

Zrt900

Välkänd medlem
4 jan 2008
162
0
6
Härnösand
Det här är ett ganska gammalt projekt men ändå... Skotern är en Sw440 av 77års modell som jag köpte för 2000kr. De som gjordes var att jag planade topparna "jackade" kolvarna, portade cylindrarna slipade innsuget och byggde ett avgassystem med expansions kammare ( från en cr250 cross). Givetvis lackades den i läcker blå metallik med stripes :rock:. Fick ett jävulst gas svar med uppmätt 12kg komp... Problemet med den var bara att den drivning som fanns var "ett" drivhjul på drivaxeln original... Slutade med att jag klöv mattan på mitten eller de mesta av den... Då kom jag på att man skulle byta ut hjulboggien mot glidboggie med ny driv axel och matta från min zrt 600. Boggin kom in i tunneln med "några distanser " Stöp tyvär på drivaxeln som skulle behöva kapas och pusslas med den gammla. klicka på länken och beskåda bygget ha ha ha man hadde mycke fritid förr! Mvh Micke :stupid: http://hem.passagen.se/joakim2/index.html
 

Mr Sm-X FR

Välkänd medlem
17 mar 2007
538
0
16
Lauker
He he, häftigt project, skulle gärna vill ja höra hur en sån där låter med en cross pipa, har sj en 74 och det är inga krutpaket, tror min har 27hk org
 

Zrt900

Välkänd medlem
4 jan 2008
162
0
6
Härnösand
Tack för de! Kan ju alltid försöka lägga in en film snutt om de går här? eller ett klipp på youtube om intresse finns? Jävligt häftigt ljud ha ha ha. Micke