Erfarenhet av Kimpex Ultimate Traction ?

Broby

Aktiv medlem
10 jan 2021
61
8
8
53
Var inne på att byta matta på gammalåket ZR600 då den är sliten och snubblade över en ny Kimpex Ultimate Traction för fikapengar som jag köpte även om jag nu hade tänkt mig en matta med lite högre kammar.
Har nu hört en hel del om hur värdelösa Kimpex mattor blivit så väger på att åka med gamla mattan den här säsongen ut för att slippa ras men har Kimpex verkligen blivit så värdelösa så dom släpper i korden direkt eller ? Finns både gott och ont att läsa om dom på nätet men hittar inget om hur Ultimate Traction beter sig i snön. Känns mest som en led matta men har inte tänkt dubba den som den verkar förberedd för.

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.905
888
113
Kramfors
Allt som de står kimpex på ska man akta sig för. Jag mins för flera år sedan då jag skulle montera kimpex kolvar på en Skid0o summit. Kolvringarna hade skägg så jag fick fila bort gjutskägget :)
Földfråga ,,har kimpex haft bra mattor förut?

Broby

Aktiv medlem
10 jan 2021
61
8
8
53
Hade Kimpex på en Sinus och en Blizzard som fungerade bra och glasfiberstavarna höll bättre på Kimpexmattan än originalet på Sinusen. Var ju rätt enkla mattor och svaga motorer på den tiden så krävdes nog inte så mycket av tillverkarna då.