enduro 600sp -01

dempa

Aktiv medlem
26 feb 2007
98
0
6
Norsjö
har haft problem med ett stag i boggien i främre dämpar fästet, alltså staget som främre dämparen sitter i (de nedre fästet), har tagit bort staget och de var skräp så då svarvade min fordonslärare ett nytt och de vart hur bra som helst, samma storlek som på de förra, men till problemet de sitter ju nå typ clipps där som man sätter dit så dämparen inte far i åt sidan, gjorde även nya sånna men dom tar i mattan, eller de tar i dom där knobbarna som drivhjulen drivs på, men de verkar inte ta i så mkt, men har nån av er nån aning om de skulle gå köra så där eller måste jag ta lös de igen och göra om de där clippsen? mvh dennis :)

Leffee

Välkänd medlem
25 okt 2006
406
0
16
Sävar
varför ens tänka på att förstöra mattan när boggien inte tar spec långt tid på att plocka ur och fixa till. fattar inte varför folk är så lat, helt seriöst.

dempa

Aktiv medlem
26 feb 2007
98
0
6
Norsjö
jo men de är inte så roligt att stå och skruva i -15grader, plus att du inte ens behöver lös med boggien för de där, så jag kanske är extra lat om ditt syfte bara är att kränka ner folk här på forum..

och joo jag var till åf idag och de blir 70kr/st tror jag så jag ska köpa nya nu dom skulle beställa hem så jag får de nog på onsdag, tack endå =)