enduro 500. ett par frågor.

SaiGon86

Välkänd medlem
1 jan 2000
246
0
16
Storvik Sverige
idag hämtade jag min lynx enduro 500 rave-98.

det första jag gjorde var att plocka av rutan för jag tängte fixa till den lite, har gjort ren den nu. nu undrar jag vilken färg jag kan ha för att måla den svart. bil färg fastnar väl inte på plast?


Det var nån annan här på forumet som hade gjrt liukadant med sin ruta. hur har du gjort? hur mkt av rutan kapade du? hur kapade du den?

sen undrar jag om man kan köra utan detdär skyddet som är av nån sorts läder? för det var lite trasigt:/


är mkt tacksam för svar.
 

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Det funkar fint med vanlig svart-spray från macken. Måla på insidan så blir det blankt på utsidan. Vilket skydd är av läder??
 

SaiGon86

Välkänd medlem
1 jan 2000
246
0
16
Storvik Sverige
>Det funkar fint med vanlig
>svart-spray från macken.
>Måla på insidan så blir det
>blankt på utsidan. Vilket
>skydd är av läder??


tack för svaret:)

det är styrskyddet jag menar. vart ju inte så snyggt utan det heller, man skulle haft ett riktigt cross styre istället.

men vanlig bil färg rinner alltså inte på plasten??

 

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Aha, du menar styrskyddet ja... nä det är inte snyggt utan det. Hos din lokala skoterhandlare kan du säkert kolla på olika sorters skoterstyren. Om du sprayar så kan det väl hända att det rinner lite, men det gör ju inget om det är på insidan... den ser du ju bara om du ligger och pressar på sjön ;)
Torka av rutan på insidan med lite thinner så det inte är nån form av fett där, sen målar du och ser glad ut.
 

SaiGon86

Välkänd medlem
1 jan 2000
246
0
16
Storvik Sverige
[Uppdaterat: Senast editerat den 30-Oct-03 kl 07:59 PM (CET)]>Aha, du menar styrskyddet
>ja... nä det är inte snyggt
>utan det. Hos din lokala
>skoterhandlare kan du säkert
>kolla på olika sorters
>skoterstyren. Om du sprayar
>så kan det väl hända att det
>rinner lite, men det gör ju
>inget om det är på
>insidan... den ser du ju
>bara om du ligger och
>pressar på sjön ;)
>Torka av rutan på insidan
>med lite thinner så det inte
>är nån form av fett där, sen
>målar du och ser glad ut.

aha, då vet jag :)
va kan ett cross styre kosta?
så man behöver inte spraya med nån plast primer före innan man sprayar på färgen?
haha ligger o pressar på sjön:D

tack för tipsen ;)

EDIT: ingen som har sågat i samma ruta som vet hur mkt man ungefär ska såga?

 

MaxPower

Välkänd medlem
1 jan 2000
734
0
16
Umeå Sverige
kapa så mycket du känner för..
har kort på min skoter men har dom på en annan data där jag saknar internet för tillfället!

Min ruta är kapad sådär lagomt mycket.. det är fortfarande en lite flärp kvar högst upp på rutan så luften kastas upp lite.
Den där skärten som är där orginal var bara att kapa bort!