En riktig karl har en skoter,

Norrlänningen

Välkänd medlem
4 dec 2010
290
0
16
Gävle
Var på julbord med tantens jobb förra helgen, och då var det en kille som sa till mig att en riktig karl har en skoter (samt en snövessla). Jag tänkte efter lite, och det stämmer nog tamme f*n.

Diskutera, :heh:

Flesh.

Välkänd medlem
21 aug 2010
158
0
6
Gällivare
en riktig karl har väl en stor bredbandare som han konstant drar timmer med, näshår som smälter in i mustaschen, och en snus större än skotern.
dvs det är väl mera grabbit med sportskotrar, som inte används för nått annat än nöjje.

skulle vara mer passande att säga att en riktig karl har en traktor

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
2
38
Selet
Eftersom jag både har bredbandare, traktor och en terränglastbil så är jag en riktig karl.

Men det som skrämmer mig lite är att min fru också är en karl då för hon har ju också en skoter...

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
en riktig karl har väl en stor bredbandare som han konstant drar timmer med, näshår som smälter in i mustaschen, och en snus större än skotern.
dvs det är väl mera grabbit med sportskotrar, som inte används för nått annat än nöjje.

skulle vara mer passande att säga att en riktig karl har en traktor
,

+1, Håller med, en Riktig karl har en traktor.

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
2
38
Selet
En riktig karl kan gå ut på bron på morgonen, sätta vänster tumme bakom hängselbyxornas hängselband , svepa med högerarmen och säga "Allt he du se, hä je mitt".

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
En riktig karl kan gå ut på bron på morgonen, sätta vänster tumme bakom hängselbyxornas hängselband , svepa med högerarmen och säga "Allt he du se, hä je mitt".
...och allt he du int' se, hä je också mitt.

Last edited:

froomelom

Välkänd medlem
1 sept 2008
342
1
16
lule
I en liten by med max 5 grannar. minst 3 mil grusväg till närmaste riktiga by. om man ser en bil man inte sett tidigare dyker up så ska man undra vem fan de som är har borta.

Tullus

Välkänd medlem
13 jan 2009
2.042
3
36
Tullus/Östersund/Åkersjön
såja, dock var han lite ung på bilden, den ultimata karln är lite på åren han.. + att den obligatoriska mustaschen saknades..
Svartjobb lät lite för polskt, det är väll mer att han snickrar ihop en veranda åt en i byn och sen byter 5 kg älgkött mot 5 liter hembränt..

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
2
38
Selet
"Men si ji berge danna borti horisontn.. Hä je vindel´n å he ha ja sålt."

Last edited: