El problem på Lynx ST550 -03 Elstart

Nisse4

Medlem
12 nov 2018
9
1
3
59
Gällivare
Någon som har råd & tips? Min skoter får ingen gnista! Trodde först det kunde bero på CDI-Boxen eller statorn men då kom jag på att så inte är fallet.
Då jag drog ut kabel kontakt från tändningslåset markerat "ACC" då startade skotern? I detta stift går det två kablar från blå/röd en till 12v uttag och andra till voltregulatorn, om jag sätter tillbaks kablarna i tändningslåset och sedan kopplar ur voltregulatorn startar också skotern? Kan det vara voltregulatorn som är paj? Den har gått sönder förut men då har då skoter startat?
Kan påpeka att stoppknappen på styret fungerar efter tycke, oftast då skoter är varm.
Hittar inget el schema någon som har ett?
 

Nisse4

Medlem
12 nov 2018
9
1
3
59
Gällivare
Tack för el schemat! Någon som kan förstå var problemet ligger? När jag rycker bort kabeln markerat med rött på bifogade filen så får motorn gnista. Kan påpeka att detta hände efter jag bytt ut motorn, en 550 som är från Adventure -08 lite nyare motor, borde väl inte ha betydelse men konstig sammanträffande?
 

Attachments

Drago

Semi PRO sledder
13 feb 2018
230
42
28
Har du provat koppla ur den ur 12V uttaget? Du kan ju vara utan den eftersom den går dit och dra + från batteriet istället till uttaget.
 

Drago

Semi PRO sledder
13 feb 2018
230
42
28
De har inte samma CDI , kan vara därför.
Adventure 512060040
ST 550 512059626
 

Nisse4

Medlem
12 nov 2018
9
1
3
59
Gällivare
Tänkte först också på att det skiljer sig åt i Part nummer, men pratade med Ljusvattnes skoterskrot och de har vist testa och mätt de flesta boxar och ser ingen skillnad i elektroniken och menar på att det som skiljer boxarna är längden på tändkablarna.
 

Nisse4

Medlem
12 nov 2018
9
1
3
59
Gällivare
Uppdatering av konstaterat fel! bytt voltregulator och tändningslåset men det var inte felet. det var likadan el- kontakt från statorn i den ny motorn jag monterat! Men två av kablarna i kontakten var på olika ställen, därför uppstod problemet. Snabbfixat när man väl förstod problemet.