edge reser lite

bäckström

Välkänd medlem
11 nov 2006
146
0
6
umeå
många säger bara, ta bort klossarna så reser den mycket mer, men nackdelen blir väl att dämparna tar mer stryk? någon som gjort det? Skriv vad ni upplevt!

mvh

D

Deleted member 6797

Sv: edge reser lite?!??!?!?!?!

många säger bara, ta bort klossarna så reser den mycket mer, men nackdelen blir väl att dämparna tar mer stryk? någon som gjort det? Skriv vad ni upplevt!

mvh

orka ta bort dom. den res ju med dom på?:)

600xcsp

Aktiv medlem
16 jan 2009
50
0
1

Är det dom bakre saxstopparna ni pratar om?

kanske inte sitter såna på edge..

600xcsp

Aktiv medlem
16 jan 2009
50
0
1

Oki, blir att beställa nya såna och montera på min då.. ska försöka lura fram krängare till den också, passar min körning bättre.

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Vad för resa är du ute efter?

Ska du ha så den ställer sig rakt upp så du kan impa på folk eller vill du ha upp skidorna bättre i lössnö?

bäckström

Välkänd medlem
11 nov 2006
146
0
6
umeå
jamen edgen har ju en kopplad boogie, och detta gör ju att den reser mindre.. jag vill väl kunna ställa den rakt upp! roligare lek då

Tommy E

Välkänd medlem
2 dec 2004
156
0
6
Burträsk
Man ska inte behöva mixtra med boggien.. man ska få upp den ändå, handlar bara om rätt teknik :rock:

Indy 500_efi_sks

Välkänd medlem
4 mar 2008
100
0
6
I skogen
Jag har hört att edgarna har haft nån mekanism i boggin som ska förhindra res men de kanske inte stämmer?? Jag är inte säker de är bara vad jag har hört.

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.635
480
83
Malå/Adak
Det är bakre saxstopparna som är kopplingen bakifrån och fram. Problemet, och det är samma med alla kopplade Polarisboggis jag mixtrat med och att det är att man mer eller mindre får välja om man vill ha fäste, (och alltså möjlighet till lite lyft), eller om man vill ha fjädring. Dom blir oftast jävligt mjuka utan koppling.

ProX boggin går att få till både och om man ger sej fan på det, det vet jag.

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
skaffa värre matta bara :) min edge reser sig fint. Första gången jag prova med nya mattan så höll jag på att tippa runt :p La upp den på bågen bak och vart rädd och släppte gasen :p