Edge Boggie

Sundin82

Välkänd medlem
1 okt 2004
250
0
16
Östersund
POLARIS EDGE X 600 2001

Är det någon här som vet hur man ändrar matttrycket. Jag skulle behöva ha mera matttryck och mindre skidtryck men hittar inte vart man ändrar. Remarna längst fram har jag tittat på men hittar inget att skruva på. På XC 600-97 så var det skruvar man ställde om men några sånna är det inte på Edge boggien.
 

HansN

Välkänd medlem
1 jan 2000
196
0
6
Östersund
Flera hål i remmarna

Kolla om det finns flera hål gjorda i de främre remmarna så att du kan förlänga dem ett steg. Om inte, kolla om det finns utrymme att ta upp egna hål alternativt tillverka nya remmar (av ballatarem). Det enklaste du kan göra för att prova är att släppa lite på fjäderspänningen i främre boggidämparen.

Mvh
Hans
 

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
Flytta dom bakre saxstopparna ett steg (det bakre hålet) så får du mer tryck på mattan, men då får du ju kass kurv tagning på grund av att skotern "sätter" sig vid gas- pådrag.
Annars kan du spänna främre dämparen i boggien samt släppa på fjädringen på dämparna fram och flytta saxstoppen så att då har den lilla kanten fram. då får då mindre skidtryck.
Mvh/
Bola.......
 
Last edited:

HansN

Välkänd medlem
1 jan 2000
196
0
6
Östersund
Helt rätt BOLA

Jag tänkte på ökat skidtryck avseende främre boggidämparen (slackad fjäderspänning).

Mvh
Hans