e-tec 600 startar inte

peter357

Ny medlem
27 mar 2011
2
0
1
Luleå
Min renegade -12 startar inte, den gick igång tidigare idag, sen efter frakt, så startar den inte alls. Inte minsta tecken på tändning. Batteriet är nyladdat..
Nån som kan hjälpa med tips?
 

Honkajjaja

Aktiv medlem
10 mar 2012
52
0
1
Sundsvall
Hur gick det för dig? nämligen så att jag körde min renegade från ett garage till ett annat här hemma igår utan problem. men nu idag ska jag flytta den till ett annat ställe och det händer absolut INGENTING när jag trycker på startknappen. helt tvär död. någon dom vet vad som kan vara felet?
 

gul-snö

Välkänd medlem
9 mar 2013
192
0
6
Norrbotten
kan start knappen ha frysit? hade det problemet igår, full batteri styrka, säkringarna intakta. körde en kupevärmare under presänning mot startknappen och efter att den fått tina ett tag gick den igång
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Kan absolut vara knappen därav jag frågade om ni testat dra igång dom.

Kolla även så kablarna sitter fast ricktigt på batteripolerna. har varit med om att dom lossnat så skotern verkar vara helt död.
 

Lynx_å_allt

Aktiv medlem
11 feb 2014
58
0
6
Idre
Hur gick det för dig? nämligen så att jag körde min renegade från ett garage till ett annat här hemma igår utan problem. men nu idag ska jag flytta den till ett annat ställe och det händer absolut INGENTING när jag trycker på startknappen. helt tvär död. någon dom vet vad som kan vara felet?
Precis samma fel för mig, for till min lokala skoterhandlare och dom bytte dessen! Nämligen en kontakt där som är ganska sprö som dom ofta får byta