e-tec 600 09 utan komp på ena cylindern
Hej var ute och åkte i fredags det och det började med att den var trögstartad. När den äntligen startade så gick den riktigt. Tycker fortfarande att den var något trögstartad resten av dagen. På lördag började motorlampan att tändas och motorn gick i strypt läge. Stängde motorn och startade och då fungerade den igen detta upprepades flera gånger problemet uppstod när jag gasade på lite då tändes motorlampan, körde jag på låga varv så gick det bra. Till sist så var vi framme vid destinationen och då droga jag ur den och då fungerade allt som det skulle. Efter att vi varit på destinationen en stund så skulle vi åka hem igen och då skotern startade så gick den bara på en cylinder den närmas variatorn. Efter en stund så tänd den till och gick på båda igen i ca 1 kilometer då gick den över på en igen. Nu till fråga finns det någon möjlighet att det kan vara någon ventil av nått slag som hängt sig eller är det troligt med kolvhaveri? Varför fråga är att jag åkte på ett exakt liknande problem med min evinrude båtmotor. Hade absolut ingen komp på den på en cylindern exakt som på skotern men där var det en avgasventil eller vad det nu heter som hade hängt sig. Turligt nog lossnade den av sig själv huxflux men vi trodde att det blivit hål i en kolv. Här är det nu samma fenomen på min e-tec 600 09 som jag beskrivit ovan. Nu till frågan är det någon som vet om det skulle vara möjligt med samma fenomen med kärvad ventil eller tror ni att det är kolvhaveri? Skotern har många mil och vet inte om det bytts några kolvar på den innan.
Hej var ute och åkte i fredags det och det började med att den var trögstartad. När den äntligen startade så gick den riktigt. Tycker fortfarande att den var något trögstartad resten av dagen. På lördag började motorlampan att tändas och motorn gick i strypt läge. Stängde motorn och startade och då fungerade den igen detta upprepades flera gånger problemet uppstod när jag gasade på lite då tändes motorlampan, körde jag på låga varv så gick det bra. Till sist så var vi framme vid destinationen och då droga jag ur den och då fungerade allt som det skulle. Efter att vi varit på destinationen en stund så skulle vi åka hem igen och då skotern startade så gick den bara på en cylinder den närmas variatorn. Efter en stund så tänd den till och gick på båda igen i ca 1 kilometer då gick den över på en igen. Nu till fråga finns det någon möjlighet att det kan vara någon ventil av nått slag som hängt sig eller är det troligt med kolvhaveri? Varför fråga är att jag åkte på ett exakt liknande problem med min evinrude båtmotor. Hade absolut ingen komp på den på en cylindern exakt som på skotern men där var det en avgasventil eller vad det nu heter som hade hängt sig. Turligt nog lossnade den av sig själv huxflux men vi trodde att det blivit hål i en kolv. Här är det nu samma fenomen på min e-tec 600 09 som jag beskrivit ovan. Nu till frågan är det någon som vet om det skulle vara möjligt med samma fenomen med kärvad ventil eller tror ni att det är kolvhaveri? Skotern har många mil och vet inte om det bytts några kolvar på den innan.