E det nån som har erfarenhet ?

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.291
1.114
113
Stora Blåsjön
Skulle aldrig i livet köpa ett par goggles för 2600kr, goggels är en förbrukningsvara som slits.
Sen är det väldigt begrännsat att ha kameran på bara ett ställe. Bra nog mycket bättre med en gopro men lite olika fästen.

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Håller med Asker, FOV:en (field of view) brukar vara kass, alldeles för smal - dvs att du får dåliga vinklar.

Du kan ju köpa en GoPro Hero HD2 + ett par bra glasögon för nästan samma pris om du beställer från USA.

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Jag hade då köpt glasögonen om jag var ute efter kamera varför ha olika fästen och grejer glasögonen är ju enkel när man inte behöver dom lyfter man upp dom på mössan eller sätter dom i fickan.

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Fick en contour HD 1080p igår av far, han hade läst om dem och gopros motsvarighet i samma prisklass och Contouren hade fått bättre betyg! Just sayin om du funderar på att köpa hjälmkamera, väldigt enkel att använda dessutom!

W

Wettainen

Fick en contour HD 1080p igår av far, han hade läst om dem och gopros motsvarighet i samma prisklass och Contouren hade fått bättre betyg! Just sayin om du funderar på att köpa hjälmkamera, väldigt enkel att använda dessutom!
Har inte contour kamerorna fått dåliga betyg ang brusning? Typ direkt man kör över 50 så brusar det nå jävulskt?

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
Jämnför 2 likvärdiga kameror om du ska jämnföra pris...
billigaste GoPro HD brukar ligga på runt 2300-2700sek
Billigaste Contour på runt 2000sek, vart hittar du de priserna du säger?
men som du säger så ligger en HD2 på ca 3200sek

Jävla skillnad på en contour HD och en GoProHD2
Gopro vinner för mig med antalet fästen, tillbehör, bild och ljudkvalitet

rocketman

Välkänd medlem
25 dec 2010
555
3
18
Hallsberg
ok jag få la köpa ett par glasögon o en gopro för att vara på säkra sidan då antar jag , ja lär ju inte bli rikast på kyrkogården men men ........