Dynan

antebrandt

Medlem
4 okt 2004
12
0
1
Umeå
Hejsan.

Jag tänkte höra efter hur man skall gå tillväga om man ska plocka loss dynan på en Mach 1 -99.
Jag ska byta stötbåge bak, men för det måste jag plocka loss draget, och det sitter ju fast under dynan har jag märkt.

Mvh Andreas
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Jag gissar att det sitter bultar/skruvar från undersidan.

Inte säker men tror det, finns säkert nån som vet.
 

antebrandt

Medlem
4 okt 2004
12
0
1
Umeå
Jag har kollat under dynan, dvs i bandtunneln.

Där sitter enbart kylarna, de enda muttrar jag hittar under är de som hör till draget, och dessa går ju igenom bandtunneln och sitter fast ovanför den, men under dynan som sagt.
 

johan21y

Medlem
1 jan 2000
18
0
1
Kolla i bagageutrymmet bak på dynan så hittar du nog ett par bultar. dra sedan dynan bakåt för att lossa.... vet inte men skulle tro att det är så den sitter fast.
 

antebrandt

Medlem
4 okt 2004
12
0
1
Umeå
Ingen som vet hur man ska göra då?
Det måste väl finnas någon som har plockat loss sin dyna på en Mach1 eller MachZ på CK3 chassiet?
 

snotric_power1

Semi PRO sledder
19 nov 2004
64
0
0
dalarna
johan22 skrev:
Kolla i bagageutrymmet bak på dynan så hittar du nog ett par bultar. dra sedan dynan bakåt för att lossa.... vet inte men skulle tro att det är så den sitter fast.
hade du kollat där?? har för mig att det sitter 2 bult där...sedan bara dra bakåt...
 

Timberjack

Välkänd medlem
2 aug 2004
322
0
16
Skellefteå & Svansele
Det sitter två muttar i utrymmet längst bak. Bara att skruva lös dom å sedan lyfta upp dynan baktill så den kommer ovanför skruvarn. (skruvarna sitter fast i tunneln) Dra den sedan bakåt en bit så att du kan vika upp den på sidan å rycka isär kontakten till baklyset.