dyn renovering

scarab

Välkänd medlem
2 jan 2009
118
0
6
Örnsköldsvik
det är dax och klä om dynan på min ZR500 -01
jag tittade under bandtunneln och såg bara två bultar är det endast dom som håller i hop dynan, lite tips tack :hmmmm:

bebben

Aktiv medlem
9 jan 2006
84
0
6
40
Luleå
Tjena, ska nog bara vara dom två längst bak som håller dynan på plats, sitter fast kilad under en "läpp" framtill om jag inte missminner mig så drar du dynan bakåt efter du lossat skruvarna och lyft upp dynan lite i bakkant... Du ska se bultarna genom "oboy hålet" på dynan :D

M.Pettsson

Välkänd medlem
6 jun 2006
770
0
16
Pite
de är inget firecat chassie! ge fan i att gissa.
dynan sitter ihop med tanken så du måste skruva lös konsollen vid styret, ta lös soppaslangen och dom två bultarna där bak, sen bara dra bakåt.

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
48
Luleå
Tanken följer med när du drar bort dynan. Dynan sitter fasthäftad i nått plast-elände som sitter ihop med tanken
Ett rackel om jag får säga mitt.
Jag gjorde om dynan på zr:en jag hade. Höjde dynan med liggunderlag som jag skar till och limmade fast. Överst så satte jag sen nå slags tunnare skumplast för att jämna till allt. En kollega som har jobbat tapetserare sydde ett nytt överdrag åt mig, det blev riktigt bra faktiskt. Såg ut som köpes fast ca 7-8cm högre och inte lika säckig som org dynan.