Driv Problem skidoo mach 1

korvhund

Ny medlem
13 feb 2007
4
0
1
Helå

Har fått lite problem med machen min. Gick hur fint som hälst igår men idag så vet jag inte vad som hände.
Jag körde lite tidgare på dagen, sen när ja skulle köra senare så gick den inte fullt ut, så stannade till då gick den ner på 1000-0 varv när den vanligen ska ligga på 1 500 varv ungefär. Sen snurra den på 0 varv o efter det dog den bara o ville inte gå igång. Lämnade den stående, gick dit senare men fick inte igång den, sen drog vi dit med kärran för o plocka upp den, vi fick igång den men det bolmade rök ur den och när man gasade så ville den inte driva framåt alls nästan.
Kunde köra 3 meter framåt i ett försök o vända men det gick inte längre, så drog vi upp den på kärran tog hem den.

Någon som har haft liknande erfarenhet eller någon aning om vad det kan vara som borde kollas upp?

netram

Välkänd medlem
1 jan 2000
291
0
16
min 670 skar på macken, dvs kom dit för att tanka (kändes lite svag), fick ej i gång den sen, en kolv hade farit:( .
kolla kompet, är de ojämt så vet du.

korvhund

Ny medlem
13 feb 2007
4
0
1
Det är en 92'a. Skulle gissa på att den surat ner sej lite o att den bara går på 1 cylinder, ska kolla vidare på det o ta bort tändstiften osv.