Drev & kedja

med9999

Aktiv medlem
1 jan 2000
54
0
1
Någon som vet om man kan använda 13W drev och kedja på en Polaris där det sitter 11W original.
Det verkar finnas en del 'luft' innanför 11W drevet och jag tänkte att man kanske bara kan anpassa distansbrickorna på axlarna och få utrymme för 13W drev.
 

snowmad2003

Medlem
1 jan 2000
10
0
1
[Uppdaterat: Senast editerat den 18-May-03 kl 05:24 PM (CET)]Du har väl för avsikt att byta båda dreven och kedjan!;-)
Att bara byta kedjan är inte nån hitt!
kedjan kan ju "vandra" i sidled och gå snett!
det finns dom som bytt övre drevet och kedjan, men det är också lite att bita sig i svansen.
:)
 

Christer

Välkänd medlem
1 jan 2000
444
0
16
Jag tror han menade drev och kedja eftersom han skrev:
"Någon som vet om man kan använda 13W drev och kedja på en Polaris där det sitter 11W original."
 

LillDan

Aktiv medlem
1 jan 2000
90
0
6
Sunderbyn swe
>[Uppdaterat: Senast editerat
>den 18-May-03 kl
>05:24 PM (CET)]Du har
>väl för avsikt att byta båda
>dreven och kedjan!;-)
>Att bara byta kedjan är inte
>nån hitt!
>kedjan kan ju "vandra" i
>sidled och gå snett!
>det finns dom som bytt övre
>drevet och kedjan, men det
>är också lite att bita sig i
>svansen.
>:)

"Återanvänder" den här gamla tråden istället för att starta en ny.
Tänkte göra precis som det står här uppe köra en 13w kedja i min gamla polaris med 13w drev uppe och 11 nere, vad kan hända egentligen?
Förstår ju att det inte är optimalt men kan kedjan verkligen gå så snett på det stora drevet?
 

LillDan

Aktiv medlem
1 jan 2000
90
0
6
Sunderbyn swe
"Återanvänder" den här gamla tråden istället för att starta en ny.
Tänkte göra precis som det står här uppe köra en 13w kedja i min gamla polaris med 13w drev uppe och 11 nere, vad kan hända egentligen?
Förstår ju att det inte är optimalt men kan kedjan verkligen gå så snett på det stora drevet?

 

med9999

Aktiv medlem
1 jan 2000
54
0
1
För mig var det aktuellt att byta båda dreven och kedjan. Jag hade en backväxel på gång som var 13W. Nu passade backväxeln ändå inte av andra orsaker så det blev aldrig något byte.