Dimension på hjullager i boggien på X-RS 600 -07?

Bear in da woods

Välkänd medlem
31 okt 2009
130
0
6
Sandviken
Hej

Jag ska hjälpa en kompis att byta lager i boggien på hans X-RS 600 -07 och såg på BRP:s hemsida att det sitter andra lager till de små hjulen. Men det står ju givetvis inte dimension.
Brukar kunna hitta det mesta genom Google, men nu gick jag bet. hittade inget när jag sökte på forumet heller.

Lagren till de stora hjulen vet jag är 6205:eek:r, men som sagt någon som snabbt kan svara på vilken dim eller rent av beteckning lagren i de små främre hjulen har skulle uppskattas.
Trodde det skulle vara lika smidigt som i min med lika i hela boggien, men det var tur jag kollade upp det innan jag ska beställa.

Jag har inte tillgång att skruva av och kolla i nuläget och ska in och beställa tidigt på mån morgon.

Tack på förhand. / Björn

Mr 500

Välkänd medlem
15 sept 2009
138
0
6
Umeå
Tror utan att veta helt säkert att de heter 5205.. det var i alla fall nått med en 5:a i början när jag beställde förra året..

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.291
86
48
Övik
Helt säker? Har för mig att det har brukat suttit 6004 i dom mindre lagren både på X-RS'en och XP RS'en jag haft.. Men det är ju bara att plocka lös ett och kolla, är ju bara att svänga in på järnaffärn å köpa såna i princip..

800PSR

Välkänd medlem
28 feb 2009
1.476
2
16
Vikmanshyttan
Sitter 6004.köp ett 10 pack på typ biltema eller jula. det är i alla fall rosten som tar lagren så ingen ide att kosta på SKF eller liknande.