fick höra de av min gammla fysik lärare när vi kom in på nåt sånt där talämne!:nerd:när du sa de där med tank av cola flaska så kan jag ju varna er om att det är farligt att ha bensin i PETflaskor t.ex fanta eller cola flaskor p.g.a att det kan bli nån sorts friktion som gör att det fattar eld eller nått sånt där!!:nerd:
Haha, såg de där knepet på nån film som heter VargVar ute och körde fast i flövattnet, kämpade med skotrarna i ett par timmar innan vi nedfrusna kom till en stuga som vi visste skulle vara öppen. Ved fanns, tidningar fanns, näver fanns, ja i stort sett allt fanns UTOM tändstickor!
Hade då en liten plåtburk som vi fyllde med lite näver och några tunna trästickor samt några cl bensin som vi slangade ur skotern. Vi skruvade av ena tändstiftet, ställde tändstiftsverktyget mot motorns kylflänsar, ställde burken på verktyget och lade tändstiftet i burken. Sedan drog vi några gånger i startsnöret så vi fick gnista och det började brinna i burken. Fort in med innehållet i kaminen och lasta på med mer ved.
Tämligen ofarligt, du har alltid för fet blandning i en flaska för att det ska kunna börja brinna:nerd:när du sa de där med tank av cola flaska så kan jag ju varna er om att det är farligt att ha bensin i PETflaskor t.ex fanta eller cola flaskor p.g.a att det kan bli nån sorts friktion som gör att det fattar eld eller nått sånt där!!:nerd:
Jaha, fick höra de av min förre fysiklärare men då måste hon ha haft fel dåTämligen ofarligt, du har alltid för fet blandning i en flaska för att det ska kunna börja brinna