Dekalkitt

R

räsern

Vet av några som designar egna dekalkitt till sin skotrar och skickar till någon som kan skriva ut ska tydligen bara gå på 1500 kr cirka, medans det går en bra bit över 4k om man köper från staterna! Men i vilket program gör man detta och Hur vet man att allt hamnar på rätt ställe av skotern? Lite svårt å göra en mall i säg photoshop då måste man ju räkna skala å de där.

tokerik

Välkänd medlem
2 dec 2010
626
0
16
Trosa / Stockholm
Ibland kan man hitta mallar till skotern, annars så får man köra på känsla Jag mätte själv upp måtten på skotern, tog en bild från nätet och jobbade efter den. Ska man köra på exakta linjer måste man nog ha en mall annars så får man justera lite när man klibbar på det.

Jag använde illustrator för att kunna spara filen som eps. Tror mitt kostade under 1000-lappen att få utskriven. Misstaget jag gjorde var att jag inte skrev ut det exakt som det skulle sitta utan del för del. Hade man lagt "lager på lager" så hade man sparat lite tid vid monteringen. Man lär sig av sina misstag men det hamnade hyfsat ändå till slut

R

räsern

Ok tack för svaret, men det ska väll gå lika bra med photoshop? bilderna funkar inte :)

tokerik

Välkänd medlem
2 dec 2010
626
0
16
Trosa / Stockholm
Hm, bilderna verkar tyvärr inte funka.

Vissa firmor vill ha det i EPS format från illustrator, så var det iaf i mitt fall. Men om du vet vem som ska skriva ut det så fråga dem.