Dör av på vissa varv (GT 800 Millenium)

Rajd Laser

Medlem
14 jan 2009
8
0
1
Sundsvall
Var ute och körde med dottern en sväng och hon kom åt stoppknappen och det blev en avgassmäll. Körde sen vidare och ställde den i 10 min. Körde sen en sväng och märkte då att den drog som vanligt i början sen när man gasade lite mer så dog den av och det kändes som den gick på 2 cyl. eller nåt. Gasar man mer så man kommer över 6000 varv så går den rent igen. Vad kan det vara för fel?

Rajd Laser

Medlem
14 jan 2009
8
0
1
Sundsvall
Stiften har jag provat och bytt utan framgång så det är väl bara att börja kolla upp dom lite tråkigare sakerna då...
Vad finns det för andra alternativa förklaringar?

Rajd Laser

Medlem
14 jan 2009
8
0
1
Sundsvall
Nu kan jag också tillföra att när skotern är kall så går den bra, så fort den blir varm så kommer problemet tillbaka. Det är cylindern närmast variatorn som dör av men packboxen sitter där den ska.
Snälla kan nån ge mig tips!

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Gör ett komptest på båda sidorna när den börjar gå dåligt, när motorn är kall har den högre komp och när den blir varm så förlorar man komp speciellt om man har dåliga kolvringar/kolv.

Rajd Laser

Medlem
14 jan 2009
8
0
1
Sundsvall
Skotern är nu på väg hem efter ett besök hos vården, det var en kabel som gått av till ena tändspolen. Känns skönt att det inte var nåt större, var ju lite surt eftersom jag nyss köpt skotern.