Död Renegade 600 SDI

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
53
Boden
Körde upp skotern på släpet ,skulle efter 35 mils transport lasta av... Men skotern är tvärdöd. När man trycker på startknappen så klickar ett relä men instrumenteringen tänds inte och bränslepumpen aktiveras inte heller. Har kollat säkringarna,alla var hela. Provade med startkablar från ett annat batteri också det utan resultat. Några förslag??? renegade-07 Går inte att starta med snöret heller.

Clas

Aktiv medlem
13 nov 2005
64
0
6
Luleå
Körde upp skotern på släpet ,skulle efter 35 mils transport lasta av... Men skotern är tvärdöd. När man trycker på startknappen så klickar ett relä men instrumenteringen tänds inte och bränslepumpen aktiveras inte heller. Har kollat säkringarna,alla var hela. Provade med startkablar från ett annat batteri också det utan resultat. Några förslag??? renegade-07 Går inte att starta med snöret heller.
Fick liknande fel på min, "fipplade" lite med båda reläna i säkringshållaren, då startade den fint. Vet inte vad orginalrelän kostar men det finns visst standard relän att köpa för några kronor.

skidoooo

Ny medlem
27 jan 2010
4
0
1
Boden
Hej! Det är garanterat "Run relay". Alltså reläet för motorgång. Testa att byta plats på laddreläet och motorreläet om det händer igen så ser du om du får problem med lyset istället. Min skoter dog typ 8 gånger på en 10 milatur innan jag insåg att det var motorreläet. Var lite jobbigt när jag bytt plats på dem och lyset helt plötsligt slocknade i mörkret med ca 70 km/h på mätaren... :) Orginalrelä verkar kosta ca 4-500kr.