Dålig lagerbana i diamond drive?

pitepalten

Välkänd medlem
2 okt 2009
144
0
6
Tja! Monterar ihop dd nu men ett lager är alldeles för lätt att få på plats. Känns som att hela lagret kommer att snurra. Lagret är nytt och lagerbanan ser inte slipad ut så jag är lite konfunderad. Kan väl inte ska vara så? Funderar på att smeta dit lite loctite och se om det hålls på plats.

Det är alltså lager nr 17 på bilden när det ska ner i Det stora "invändiga" drevet alltså nr 9.

Tacksam för hjälp

pitepalten

Välkänd medlem
2 okt 2009
144
0
6
Ingen som vet ifall drevet bara ska "falla" på plats eller knackas ner? Testat på 2 olika nr 9 och 2 olika lager och alla är likadana. Känns helmysko det här

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Kan du bara skjuta på/av lagret för hand utan att ta i? I så fall är någonting galet med axeln.

Jag lagrade om min DD ifjol, men senil som man är så sviktar minnet lite. Det ska inte vara någon låsskruv som du är tvungen att ta från det gamla lagret?

Edit: Jag missuppfattade nog dig. Jo nedre drevet ska bara "falla på plats". Det övre får man pressa, knacka in.

pitepalten

Välkänd medlem
2 okt 2009
144
0
6
Der är alltså lagret som ska ner i nr 9 som går jättelätt. Som ska ner mellan dom där 5 små kugghjulen. Om ni förstår vad jag menar. Faller på plats hur lätt som helst.