Dålig fart i Renegade 800 -05

killerkid

Välkänd medlem
13 okt 2004
190
1
6
norrland
införskaffade mig en renegade 800 i höstas och innan snön fallit har jag satt in nya wiseco kolvar och boyesen reeds nu till problemet, skotern känns rapp o bra till c:a 80-90 men sen är det som pölsa var och testade på en sjö idag med att klicka om primären utan att den knuffade på bättre toppade c:a 110!!!, börjar undra om det saknas effekt då den inte övervarvar (7500-8000rpm) eller är det variatorinställningarna som spökar, den har orginaldrevning. Tänkte prova att flytta över kompisens variatorer från en likadan skoter i helgen och testa men jag tvivlar på att det blir bättre, nån som har nåt förslag på bättring

MLt

Välkänd medlem
11 feb 2007
290
0
16
Bureå
Om jag inte minns fel så sitter det en tunn slang vid rave-portarna...som ska ge något mottryck. Dom sitter på ett mässingsrör och det där röret släpper och då tappar du mycket effekt. Kolla slangarna...(min kompis var irri då jag stekte honom med min 700 men sen fick jag smisk då vi hittade felet...)

killerkid

Välkänd medlem
13 okt 2004
190
1
6
norrland
Om jag inte minns fel så sitter det en tunn slang vid rave-portarna...som ska ge något mottryck. Dom sitter på ett mässingsrör och det där röret släpper och då tappar du mycket effekt. Kolla slangarna...(min kompis var irri då jag stekte honom med min 700 men sen fick jag smisk då vi hittade felet...)
tack så ***** mkt för tipset, tror jag hittat felet, slangen som går från enheten med en givare på som slangarna från raveportarna går till är lös den ska väl sitta på blocket under förgasarna ? det finns ett uttag där som inte är nåt på. ska montera o testa imorrn för jag har ingen möjlighet idag

killerkid

Välkänd medlem
13 okt 2004
190
1
6
norrland
det var vacuumslangen som gjorde att effekten fattades, nu är det en helt ny maskin och fick upp den i 160 där det gick 110 förrut och med ett par nymonterade slp pp-skidor så känns maskinen mkt fin:)

ronyaldo

Välkänd medlem
20 nov 2007
788
0
16
Sverige
Hmm kan du förklara var den där vaccum slangen satt så jag kan kolla om det är lika på min maskin:p

Mvh

killerkid

Välkänd medlem
13 okt 2004
190
1
6
norrland
Hmm kan du förklara var den där vaccum slangen satt så jag kan kolla om det är lika på min maskin:p

Mvh
som sagt maskinen gick snyggt o fint än fast slangen var lös, det var väl en miss från mig vid montering, men slangarna från raveportarna går ihop till en enhet med en elektrisk kontakt som sitter ovan insugen och det var den grövre slangen från enheten som var lös från uttaget på vevhuset för cylindern på variatorsidan (lite lång mening kanske), du ser uttaget om du tar bort variatorskyddet o kikar in under insugen