Dämpare, Edge ->> ProX2

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Hej,

har en snabb liten fråga ang den bakre boggiedämparen.

Passar den från en Edge -03 på en ProX2 -04?

Är ingen gud på Polaris, och de gäller en kompis skoter men vad jag vet så är de lika boggies i stort sett?

MVH

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
42
Boden
Köpte en dämpare från iq440 till min pro x2 som dessutom hade suttit ett tag på en edge så tvärt om borde väl också fungera.

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Tack för ett snabbt svar, låter lovande då!

Någon som kan bekräfta?

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
För dom som vill veta så passade dämparen, men Edge dämparen va ca 2cm längre, de ska väl inte har så stor betydelse?

Och jag vet att de finns folk som vet.. Är de samma boggies?

De är nämligen så att canterdämparen oxå har pajjat nu på ProX2an, båda boggiedämparna inom 10 mil. Någon som vet varför?

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.291
86
48
Övik
Det är långt ifrån samma boggies. Pro X boggien är kraftigare och annorlunda på olika vis. Så schimsningen i dämparen stämmer med stor sannolikhet inte. Beror på hur kräsen du är, du märker väl om det inte går nå bra.

Pajjat? Krökta kolvstänger? Kan bero på kondens i dämparen pga att dom inte är renoverade på ett tag.

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Det är långt ifrån samma boggies. Pro X boggien är kraftigare och annorlunda på olika vis. Så schimsningen i dämparen stämmer med stor sannolikhet inte. Beror på hur kräsen du är, du märker väl om det inte går nå bra.

Pajjat? Krökta kolvstänger? Kan bero på kondens i dämparen pga att dom inte är renoverade på ett tag.
Att den är kraftigare förstår jag ju, men i övrigt? och schimsningen är ju heller inte samma självklart. De är inte min skoter och han som äger den är inte såå kräsen vad jag vet..så de blir nog fint.

Hur exakt den pajjat vet jag inte faktiskt, men på bakre hade den skjutit ut botten på dämparen. Så troligen hade nog dämparen frusit.