Cylinderfotspackning Summit x800r ptek -08

HermanH

Ny medlem
16 apr 2018
2
0
1
45
Bureå
Hej! I min summit satt det 5:ans cylinderfotspackning från fabrik. Enligt specifikationen ska den vara 0,5 mm tjock. 20180415_132334.jpg
 

HermanH

Ny medlem
16 apr 2018
2
0
1
45
Bureå
Som upplysning ifall det är någon fler än jag som undrar vilken av packningarna ( i förpackningen) som man skall använda.
 

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.373
166
63
Offerdal, Jämtland
Vilken tjocklek du ska ha får du ju mäta fram och välja lämplig packning ur satsen. Har man bara haft isär motorn och ska sätta ihop den med samma prylar igen då kan man bara ta en med lika antal hål. Har man däremot bytt något, tex kolvar eller liknande får man ta och mäta så man sätter dit rätt packning. På min etec blev det en annan packning än vad som satt där men där byttes ju allt utom cylinder så det var kanske inte så konstigt. Tror jag gick från 7 hål till 6 hål eller tvärtom. När jag mätte så var det precis på gränsen för att den tunnare packningen skulle ha gått enligt spec så jag valde den tjockare så det hamnade på rätt sida toleransmässigt.

(Fick erfara den hårda vägen på en trimmad bubblamotor vad som händer med att ligga på fel sida om toleranserna...blev en jävla smäll, eldklot, vevstake genom blocket och allt utom topparna havererade...så kan det gå när man mäter fel)