Cylinder Fläktkyld 550, Finns det ingenstans?

Råneräcer

Medlem
3 feb 2006
20
0
1
Råneå/Boden
Hej

Helvetet har skurit på ena cylindern, klippte avgasporten och slet sönder hela vägen upp. Då jag antar att det är nicasil så går de väl inte o borra heller..

Har sökt på alla skoterskrotar, men ingen har en lös cylinder, alla säljer bara kompletta för hutlösa priser!

Ingen som kör skotercross i fläktkylt som har nån över? Nån överhuvud taget?

TAck på förhand!

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Är du säker på att den inte går att borra, dom brukar ju snåla på fläktisar d.v.s no nicasil. Iallfall förr i tiden gick dom ju alltid att borra o sätta ÖD kolvar. Om det är nicasil måste du skicka bort den så dom lägger ny yta. Så du blir utan skoter någon vecka samt 1500 kr fattigare.

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Ring Stefan, han brukar ha det mesta hemma.

076-1472517

Hälsa fån Landén ;)

Råneräcer

Medlem
3 feb 2006
20
0
1
Råneå/Boden
Är du säker på att den inte går att borra, dom brukar ju snåla på fläktisar d.v.s no nicasil. Iallfall förr i tiden gick dom ju alltid att borra o sätta ÖD kolvar. Om det är nicasil måste du skicka bort den så dom lägger ny yta. Så du blir utan skoter någon vecka samt 1500 kr fattigare.
Jag har läst nån stans att det ska vara nicasil i dom, något sätt att kolla det på enkelt? =P

Ja de var ju de att bli utan skoter som inte känns så lockande.... =O
Finns de nå svenskt ställe att skicka den till?

brukar vara på mag sidan de skär och vara svårt att få tag på cylindrar, vilken har din skurit på ?
Ne, på variator sidan var de faktiskt. :cry:

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.560
425
83
Malå/Adak
Skicka och stålfodra cylindern, finns flera motorfirmor som gör det. Kostar ungefär som att nicasila om men går betydligt fortare eftersom det görs i Sverige. (för mig veterligt finns det ingen i Svea som nicasilar, allt skickas utomlands)