någon här som kör med Cudney Racing v-kitt på tnt?
vart de nångon skillnad?
Tjo...
Nu uppdaterade jag min skoter med 44mm matta + -2 övre drev också + cudney kit samtidigt(så jag vet inte riktigt vad som gav vad)
Men skotern går väldigt bra nu....den vill bara mer och mer känns det som

, tyvär så värkar den vilja käka rem fortfarnade som jag kör... ska försöka shimsa varitorn lite gran.
Första testet gjorde på en rak lägda som lutar uppåt(ca 4-6dm snö, ingen botten just förutom lägdan då) , drog på fullt uppöver och skidorna ville va mer i luften än backen och slog nästan över när jag passerade krönen.....varvet hölls stadigt på runt 8k och skotern bara öka mer och mer.
Andra testet en långt tur på söndagen ospårat i fjällen....skotern kändes rap och och ville bara mata på... tills jag lyckades tapa lite för mycket fart och grävde ner skotern på grund att jag gat väja för träd eller span på enris eller någon avruten stock.
Ledkörning kan jag inte utala mig om än men det känns som den är väldigt rap o fin när man kör på grus vägen.
Som jag sa innan jag gjorde lite annat på skotern innan också men jag är långt ifrån missnöjd med variator kitet! , men 44mm matta + nerdrevning skulle jag också göra om jag skulel skaffa kitet.... 32 ripsaw är lite för klent om man inte bara kör på leder!