Crosshuv till Lynx racing -99

Nicht

Medlem
1 jan 2000
8
0
1
Tjena!

Jag undrar om ni vet vart jag kan få tag i en crosshuv med lysbula till lynx racing -99? Tacksam för svar
 

Perrrr

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
38
Umeå Sverige
Kolla på blocket och prova ring nån skoterskrot. Jag köpte en huv till min enduro 500 från Storuman skoterskrot i höstas. Dom hade en till G-type huv då så den borde ju finnas kvar.
 

Nicht

Medlem
1 jan 2000
8
0
1
jo, men jag vill ha en färdig lackade och klar, han gjuter dom och sen får man lacka dom själv.
 

Perrrr

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
38
Umeå Sverige
Kan han inte göra dom med nån annan färg då? Det är ju bar att ta en annan förg på gelcoaten. Annars är det ju bara att fara till en lackerare, om du har en helt ny huv så tar han inte många kronor för att lacka den.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.466
378
83
Malå/Adak
Jasså, jag trodde det var en crosshuv du var ute efter. I min värld så köper man en sprayburk och drar på huven lite färg själv om den inte duger som den kommer =)
Ärligt talat kan du ju lacka själv, lite sprayfärger och en del maskeringstejp och tidningspapper och så är det bara att experimentera.
 
Senast redigerad av en moderator:

Nicht

Medlem
1 jan 2000
8
0
1
Seriöst såe blir det inte så bra som jag vill ha det om man lackar det med en sprayburk. Jag ska kolla upp med en som är lackerare. Men som sagt snön har kommit och jag vill inte vänta så ´länge till vet inte hur lång tid det tar för han att gjuta den heller.
 

MaxPower

Välkänd medlem
1 jan 2000
734
0
16
Umeå Sverige
fått tag i någon crosshuv? är också ute efter en.. dock max 1500kr är jag beredd att lägga ut. Söker ingen i toppskick