Crossfire 1000 knep och knåp?

B

Biosteel

Hejsan har sålt iväg min pärla så funderar på en crossfire tills nästa vinter med turbo. har sett att det finns till M1000 passar det på crossfire oxå?. finns det företag i sverige som monterar dessa tex mc express ?. hittade lite kitt på boondockers hemsida men finns ingen prislapp eller specc mkt information om detta. så tacksam för hjälp i denna nya djungel med 2T turbo. :evil:
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Om du går till speedwerx å laddar ner deras katalog så hittar du lite saker där.
M1000 turbo kittet kostar $5854

Men kolla också CPC Racing's turbo pris $5999

Sen hur dom funkar får man nog leta runt på forumen "over there" för att få en uppfattning om.
 
B

Biosteel

jag har tänkt lägga ut runt 200 till 250 000 på den. det borde funka ganska bra med 1200cc big boore kit och turbo. hittade en sida som visade att dom ger mot 400 hp då. men kanske lite för mycket om man tänker på driftsäkerheten?. nöjer mig med runt 250 driftsäkra pållar. :)
 
B

Biosteel

Om du går till speedwerx å laddar ner deras katalog så hittar du lite saker där.
M1000 turbo kittet kostar $5854

Men kolla också CPC Racing's turbo pris $5999

Sen hur dom funkar får man nog leta runt på forumen "over there" för att få en uppfattning om.

men du har ingen aning om turbo kan monteras i sverige ? :ciao:
 
B

Biosteel

tack så mycket ska kika igenom och ta kontakt med honom =)
 

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Polarishandlaren i Vilhelmina (tror det är han iaf) är väl officiell återförsäljare för Boondockers i Sverige. Jag har också funderat på turbo, men det är som alltid ekonomin som får avgöra :)