"check key" -12 re800

Gillarsnö

Välkänd medlem
27 jan 2010
578
1
16
Hudiksvall
Hej alla kunniga, nån som vet varför ovanstående maskin verkar vägra att läsa nyckeln periodvis hur man än gnuggar å har sig på dess'en? Har kollat ytorma i nyckeln ochi dess posten samt kontakten till dom. Mvh Nilas

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
sitter kontakt blecket kvar i nyckeln?
kan vara själva dess "mottagaren" som är veck, kan hända ibland men är mkt ovanligt.
Klart garantifall hur som helst, så ja skulle bara boka tid hos närmaste åf och få det fixat :)

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Dom har slutat med det lösa blecket i nycklarna, fanns inte helt oväntat en bättre lösning på det.

Hur som helst, lämna in - inget att hålla på med själv.

Gillarsnö

Välkänd medlem
27 jan 2010
578
1
16
Hudiksvall
Vi provade med min nyckel i den maskinen å fick "bad key" meddelande, tog hans nyckel i min å fick "check key" så då verkade det som att de är hans nyckel felet ligger i. Vi satte i hans nyckel igen å klämde lite på nyckeln med en tång å då pep den till å läste koden. Vi fick inte fram felet igen med ska till stocka motor å lågga in en ny nyckel i morgon :) tack för svaren!

lynxboondocker800

Välkänd medlem
25 jan 2012
212
0
16
Sollefteå
Hade tidigare problem med min att den ibland inte villa läsa nyckeln, man fick vrida å reka å grejja... En liten dutt kontaktfett i hatten gjorde de hela mycket bättre, nåt som kan vara värt att prova om nån får bekymmer...