C&A på IQ 440?

O

Ollestlnacke

Tjena, då var det dax att byta skidor på skotern inför kommande säsong.

Frågan är då vilka man ska välja i denna "skid-djungel", vill ha ett par C&A som inte blir alltför tungstyrda med tanke på skidtrycket på en IQ och som samtidigt går att köra i snö med.

Någon som har erfarenhet av ett par skidor som skulle passa?? Ska hellst vara ett par C&A för dom är så sjukt snygga och vill ha ett par vita för att "matcha" till skotern.:beer:

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
En IQ med XT lät inte som någon trevlig upplevelse, rakt fram lär den vara stadig men att svänga kommer bli jobbigt..
Jag testade en 440 -06, med Öhlinare som hade C&A ADX, dessa tycker jag fungerade bra på den skotern. Jag kan tänka mig att Razor skulle kunna fungera bra även de, men sedan tror jag Outlaw och XT blir för aggressiva på den skotern.

Kristo

Välkänd medlem
15 dec 2006
198
0
6
Järvsö
jag har ett par c&a pro adx på min -06 iq 440 nu med 6" stål och jag tycker inte att den är det minsta tungstyrd, och då är inte mina spindlar kortade heller. funkar mycket bra både på led och även en stor förbättring i pudret.

O

Ollestlnacke

Verkar som att det blir ett par ADX dårå, hittar dock ingen sida som säljer dom, hittar bara AD 2.
Ingen som kan rekomendera en sida som säljer C&A skidor till inte allför höga priser?:beer:

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Kolla om du hittar några ADX med bra pris i USA och beställ därifrån, min kompis beställde sina därifrån och det gick på 2500:- och leverans hem till dörren. ;)

Edit: Blev lite fel med priset dära hahaha. :stupid: Då hade det nästan inte vart nån ide och köpa från USA.

Last edited:

Kristo

Välkänd medlem
15 dec 2006
198
0
6
Järvsö
hm lät väldigt dyrt tycker jag. när jag köpte min förra vita c&a pro adx för runt 2 år sen så kosta dom 2037:- leverart till dörren. sen har ju dollarn gått upp lite men int speciellt mycket, förra sommaren när dom nuvarande beställdes så kosta dom runt 2600:- levererat till dörren även dom vita (kostar lite mer)
Båda gångerna är det handlat från www.richmotorsports.com
kan ju även vara så att priserna har stigit rejält i usa.

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
XTX arna enligt mig..dessa är inte lika agressiva som XT...kölen är lägre osv... jag ska köpa såna iaf...

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
har erfarenhet av XT och SLP PP då båda har typ lika höga kölar..men XTn har längre.... XTn var ganska tungstyrd..men de får man räkna med om man ska ha en aggressiv skida... hade inte köpt dom smalare skidorna.mkt finare och skönare med breda:)
Har själv beställt skidor nu blev. XTX blev de:)

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
SLP PP eller XT enligt mig.. SLP PP säljer stenmarksmaskin för rimliga priser..annars äre staterna som gäller...

Ronny H

Medlem
19 jul 2008
34
0
1
Kiruna
Jag testade lite olika skidor när jag hade min IQ. Jag är en relativt lång och stark gubbe :laugh: och tyckte att de bästa skidorna var SLP PP. Anledningen var att min IQ inte hade kortade spindlar och C&A skidorna upplevdes som allt för aggressiva. Flera testade och tyckte liknande så jag beställde ett par SLP och blev inte missnöjd.

Nu kör jag arctic som har C&A och jag anser att de skidorna känns mycket bättre på arcticen. Troligtvis eftersom skotern inte "står" på skidorna på samma sätt som på min 2006 IQ. Sen är ju C&A snyggare men, det är en annan sak.