Byte boogie på Excel-v

Robban_e21

Medlem
10 jan 2011
30
0
1
44
Norberg


Hur mycket jobb är det att byta boogie på min Excel-v???

Tänkte byta till Xlv boogie så jag får 38 matta går det:hmmmm2:

Tacksam för svar.​

 

Clarksonxjn

Ny medlem
29 aug 2020
2
0
1
33
Clarksonxjn
Jag förstår inte ditt problem. Jag hade ett större problem nyligen. Inget behagar mig mer än musiken som spelar bredvid mig. Oavsett om det är någon annans, eller Min, det spelar ingen roll, Jag är inte alltför kräsen. Då fungerar det lättare, snabbare och roligare. Men ingenting är mer deprimerande än de plötsliga problemen med dess reproduktion. Och jag förstod inte var de kom ifrån och kopplade inte omedelbart den med omstart av telefonen. En lång sökning på Internet tog mig till webbplatsen https://oppna.info/extension/xlsx, där jag lärde mig i detalj om en liten fil som måste laddas ner. Efter installation och efterföljande omstart var allt bra, musiken spelade omedelbart. Jag är mycket tacksam för att du löser ett sådant obehagligt problem
 
Last edited:

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.151
146
63
Säfsen
Att "bara" byta är inte så enkelt...
Excel-V har 3,29" delning, så du måste byta drivhjul på drivaxeln till 2,52".
Nästa problem är att bandtunneln är 45cm bred invändigt, så att byta boggie betyder att du måste göra distanser och eventuellt nya axlar för att få en boggie från XLV att passa. XLV:s tunnel är väl 41cm invändigt om jag minns rätt.
Om du satsar på en Polaris XTra-10-boggie, så är axlarna 42cm, så då blir det mindre distanser på varje sida...
XTra-10 är en riktigt trevlig boggie med bra fjädringsväg och den är lättare än en Yamaha Pro-Action