Byte av styre på Lynx Racing 440

-Sam

Medlem
27 jan 2010
22
0
1
Finland, Vasa
Hallå. Jag har en lynx racing 440 från -04 som jag skulle vilja ha lite högre styre på, funderar lite på att byta till ett fatbar (de skulle bli ganska passligt mycket högre bara med ett sånt) och förstås ser det mycket bättre ut också.
Problemet är att hur ska jag få in handvärmarna i nya styret när det inte har ett hål där vid fästet för kablarna att gå in? och hur mycket "extra" längd finns det för gasvajrar etc att komma upp därifrån, måste jag byta ut dem till längre om jag sätter på nytt styre?

tack!

J.Eriksson

Välkänd medlem
30 apr 2010
986
1
16
Boden
Du skulle ju kunna borra hål i mitten av styret där du drar kablarna till handvärmarna.
Om du måste ha längre gasvire så finns det ju gasvireförlängare, dom är kring 25 cm har jag för mig

Älvhöjdingen

Välkänd medlem
9 nov 2008
884
1
16
31
Älvhöjden
Monterat 4tums höjare och ett styre som är 100mm högt, och va tvungen att förlänga gaswiren, men bromsslangen räcker precis för mej, :)

forsBerg_

Välkänd medlem
22 okt 2009
344
0
16
Gävle
Ha kablarna till handvärmarna utanför styret, och sätt ett buntband eller två runt styret bara. Kanske inte lika snyggt som att ha den i styret, men samtidigt känns de kanske lite vanskligt att börja borra i styret.