Tack för hjälpen, jag har nu lyckats få av remmen från sekundärvariatorn med tekniken ni beskriver, men hur jag ska lyckas trä remmen av primärvariatorn det vet jag inte. Det är ju så in i h*lvete trångt mellan baljan och primärvariatorn, helt omöjligt att pressa förbi en rem där. Hur ska jag göra??Är man ensam kan man parkera i en uppförsbacke så går det lättare
När det gäller Widetrak skulle jag nog lägga i friläget så går det lättare :hello:
Ta tag i "undre" remmen och dra den bakåt/utåt så den börjar kliva av åt sidan (utåt). Fortsätt dra tills remmen kliver av
Känns ju som man skrapar sönder remmen om man ska använda den metoden, det finns alltså inget enklare sätt?våld är det som gäller ta i som fan och lirka så kommer den loss.
Gjorde precis så, gled på plats ganska lätt. Remmen tjöt en del när man stod stilla på tomgång från början, men nu efter att jag kört nån mil verkar det vara borta. Är det nåt annat som ska justeras in eller som man ska tänka på efter att man bytt remmen?Klart att du ska kunna få av remmen utan att börja ha sönder den, hur ska man då kunna få dit en ny utan att ta sönder?
Lägg remmen i lite lutning mot primärens kant och baljan så är det bara vrida på primären tills remen rullar ut.