Byta matta. Skidoo Blizzard.

Blizzard467

Välkänd medlem
21 jan 2008
158
0
6
Robertsfors
Tjenare. Jag undrar om man skulle kunna byta matta på en skidoo blizzard MX med 42cm bredd till en matta som är 38? har inte lyckats hitta någon matta som är 42 cm med högre kammar än 20mm. skulle haft en på 28 eller 32mm kammar. och då tänkte jag om man skulle kunna byta ut drivhjuln så delningen blir rätt. skulle det kunna gå? och är det några fler ändringar som måste göras isåfall?

Tacksam för svar.

/Patrik

Blizzard467

Välkänd medlem
21 jan 2008
158
0
6
Robertsfors
Joo, såg lite drivhjul. jag får ta å göra nån specialare eftersom drivaxeln på min blizzard är 1.07 tumm och drivhjulen som ska på från formulan är 1.2 tumm. sen har jag kikat lite på skotern. är inte orginalmotorn men det kan bli ett riktigt helvette att få bort drivaxeln. värsta fall lyfta motorn och det är ju ett projekt som lär ta ett jädra tag. så om någon vet ett bra sett att ta lös drivaxel så säg till. lär behöva all hjälp jag kan få. Tack för svar btw.

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
36
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Är det inte bara att göra på det vanliga sättet? Eller har du en 467 i din som i nicket? Det ska ju bara vara att ta isär kedjehus, lossa drevet från drivaxeln och sen lagerhållningen på andra sidan?

Blizzard467

Välkänd medlem
21 jan 2008
158
0
6
Robertsfors
Joo, vätskekyld 467:a. kom på hur jag får loss det! :p har inte alla hästar hemma ibland. funderar bara på hur i h""" jag ska göra med drivaxeln om jag ska byta drivhjul. sen såg jag att det endast är två hjul som driver mattan på min. sen har jag kikat lite på på andra. då finns det centrum drivhjul, drivhjul yttre och drivhjul inre. förstår inte riktigt vad man har dom till eftersom man ska väll ändå bara behöva två vanliga drivhjul som får fäste i mattan så skotran far någonstanns?

Blizzard467

Välkänd medlem
21 jan 2008
158
0
6
Robertsfors
Kom även ett annat problem nu komme jag på. Tror även att jag måste höjja boggien. just nu så kan man säkerligen få in en 32:s matta men när man sätter sig på skotern lär kammarna ta i underredet.. skulle då va ett ***** göra för att byta matta. skulle nästan haft en ny boggie då. fast då tappar man ju lite stabilitet pågrund av att dom flesta moderna skotrarna har inte utomstående dämpare.... :(