Byta matta på en F7 -04a

saabpower

Aktiv medlem
22 nov 2008
74
0
6
Butsjöböle / Örnsköldsvik
Går det bygga om en -04:as F7 EXT så att man får det en matta som är 38 bred? För som ja har förstått så är den bara 35 cm bred den som sitter där, så utbudet är inte så stor då. Skulle villja ha tag på en matta som har lite mera kam höjd typ runt 45-50mm.

Helst skulle man ha fått dit typ M7 boggi å matta men är det nått mera man behöver byta åxå ??

MVH / Jörgen

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Tror att du kommer behöva en annan tunnel som är bredare. Läste nått sånt på ett amerikant forum, men jag vet att många på mått sätt skär till sina mattor, dvs, att dom köper en 38cm bred matta och sedan skär av ytterkanterna så dom får rätt bredd.

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
det kan gå... mät bandtunneln helt enkelt.men tvivlar.. vad tänkte du göra? förlänga EXTn? eller bara ha högre kam? nog borde de nästan finnas mattor att köpa tkr man..kolla med camoplast om dom inte har någon i sitt sortiment

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Billigaste sättet att få dit högre kammar på mattan är att köpa en 38 bred matta och kapa ner den till 34. Har gjort så på 3 mattor. Och har flera polare som har gjort detsamma, funkar hur bra som helst. Men ett M Boggie blir nog svårare, då du isåfall måste byta tunnel och i sin tur byta bulkhead osv.

Kapa mattan! =)

saabpower

Aktiv medlem
22 nov 2008
74
0
6
Butsjöböle / Örnsköldsvik
Då blir det till å kapa mattan lite...

pro fxr: ja det är lite mera kammhöjd som jag är ute efter det är ju 35mm orginal (har jag för mig) å den börjar bli lite sliten.

Tack för alla svar... då kan vi börja kolla efter en lagom matta å byta lager i boggin så den är klar när det vita guldet kommer...:cool: