Byta drivaxellager

mickE

Välkänd medlem
1 jan 2000
704
0
16
Jag ska byta drivaxellager på min indy 500 sp -92 men jag har inte gjort det förr. är det nån som har nån beskrivning på hur man gör eller kan komma med nå tips?? ser man hur det ska sitta efter man köpt lagret?
tack på förhand.

Jerry

Aktiv medlem
1 jan 2000
54
0
1
Palla upp skotern baktill och släpp mattspänningen allt som går. För mer plats vid lagerbyte så kan du montera lös boggin, men det går att byta utan att göra det. Sen ta lös sekundärvariator och hast.mätardrivning" sitter med tre muttrar", på andra sidan ta bort kedjehuslock och kedja + undre drev. Kryp under skotern och lossa på insexskruvarna" dom är i tummått" som låser fast lagret på drivaxeln på variatorsidan.Montera i omvänd ordning, men kom ihåg att på medbringarn som sitter fast på lagret är hålet lite ovalt för att passa rätt på drivaxeln..Det ser du på lagret om du tittar nogrannare på det.För att byta lager på kedjehussidan så måste du ta lös hela kedjehuset och pressa lös lagret, men det lagret går sällan för det ligger ju i oljebad hela tiden. Bifogar sprängskiss på hur allt ser ut..Lycka till
http://216.37.204.202/polaris_oem/PolarisSnow.asp?Type=13&A=5&B=2