Vad är definitionen av att busköra? Termen används ofta av media och skoterklubbar i många sammanhang, men definitionen tycks vara oklar. Är buskörning att köra snabbare än normalt på en led, eller snabbare än 70 km/h på en sjö, eller hoppa lite i en avlägsen och ödslig del av fjällvärden? Jag skulle vilja definiera buskörning som körning över den enskilda personens förmåga eller annan körning där hänsyn till lagar, miljö och andra trafikanter inte tas.
Som sagt termen att busköra används i så många sammanhang så dess mening och innebörd blir vag och betydelselös. Jag skulle vilja se att journalister och skribenter är försiktiga med användningen av termen och ser till att förklara eller definiera termen inom det sammanhang det används. Det gäller både här på Skoterleden.net och i övriga medier som skotertidningar och dagstidningar.
Vad är er personliga definition av buskörning?
Som sagt termen att busköra används i så många sammanhang så dess mening och innebörd blir vag och betydelselös. Jag skulle vilja se att journalister och skribenter är försiktiga med användningen av termen och ser till att förklara eller definiera termen inom det sammanhang det används. Det gäller både här på Skoterleden.net och i övriga medier som skotertidningar och dagstidningar.
Vad är er personliga definition av buskörning?