nån som har nått bra tips på att burka med skoter ja är ganska lätt så har inte gått nå vidare för mej när ja har kört tidigare men står ja still så kan ja tippa ikull skotern väldifgt lätt
Tycker jag också, går att burka med fötterna på båda sidorna, men får omkull den mkt skönare då man står på en sida. Är det för lite snö och isigt så kan man få en flygtur när man lägger tillbaka den om man inte är beredd. (blir som en katapult effekt). Annar är det bara övaövaöva sj så måste jag alltid ta en läro säsong nån månad då man kommit av sig lite under sommarnSjälv tycker jag det går bättre om man kliver över och står med båda fötterna på ena fotsteget och så gör man som Skrotiz beskriver
Tycker jag också, går att burka med fötterna på båda sidorna, men får omkull den mkt skönare då man står på en sida.
Inte ska man väll behöva skruva bort krängningshämmare från skotern för å burka? det är som att ta bort balataremen från boggin för att dra "Res". Du kommer lära dig att burka på egen hand, det kan jag lova dig kör ut på en öppen yta och nöt så sitter det.Du kan ju även kolla om du har krängninghämmare, har du det så kan du plocka bort dem.
Det blir mycket enklare att bryta omkull skotern då.
Dock blir den lite vingligare/nervösare på leden, så du får ju bestämma själv![]()
Man behöver inte, men man kan om man vill.Inte ska man väll behöva skruva bort krängningshämmare från skotern för å burka? det är som att ta bort balataremen från boggin för att dra "Res". Du kommer lära dig att burka på egen hand, det kan jag lova dig kör ut på en öppen yta och nöt så sitter det.
Ok! Berätta varför det är idotisktAtt du jämför demontering av hämmare med demontering av balatarem är bara idiotiskt om jag får uttrycka min mening...
Mycket bra inlägg. Cred till dig. Jag kan väl också tipsa om att våga hålla lite högre fart i början. Skotern upplevs lättare att hantera, inte lika vinglig. Testa att öva på att köra på en skida, då kommer resten automatiskt.Viktigt:
Titta långt framför skotern.
Jag tar det igen:
Titta långt framför skotern!
Titta åt det håll du ska-inte fem m framför skotern. Du kan faktiskt kompensera 0 i balanssinne på det sättet.
För några år sedan var jag ett par dagar på besök på en supplybåt i nordsjön-jag fattade inte hur det var möjligt när dom som jobbade på båten gick helt obehindrat på däck samtidigt som jag vinglade mellan containrarna som om jag hällt i mig en flaska TaxFree.
Fick tipset av en av killarna att rikta blicken mot fören/aktern på båten-och se: Kroppen kompenserar helt automatiskt. Och det fungerar precis lika bra när man kör skoter dessutom! =)
En till detalj: Om du kör nånstans där det är tex en trång passage mellan två träd: Sikta mellan träden.
Det låter helt självklart-men väldigt många tittar på träden/hindren (det behöver ju inte vara träd-kan ju vara sten, stubbe-you name it) och dit du tittar-dit kommer du.
Sikta dit du ska istället för det du absolut inte vill skada skotern eller dig själv med-så kommer du dit.
Det låter mycket enklare än vad det är att utföra-hur vansinnigt det än låter så är det -för dom allra flesta iaf- nåt som måste tränas in för att det ska sitta!
Därför att demontering av balataremmen kan/kommer leda till att saker går sönder med dyra reparationer som följd. (boogiedämparna kan slitas isär, skenorna åker igenom mattan)Ok! Berätta varför det är idotiskt![]()